جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد ضمن اعتراض به محتوای نامه مهندس اولیاء نماینده یزد :

انتقاد ما به نمایندگان حامی وقف دانشگاه آزاد از سر عدالت‌خواهی است

یزدفردا : جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی‌اكبر اولیاء نماینده این شهر،‌ ضمن اعتراض به محتوای نامه وی به مدیرعامل خبرگزاری فارس،که رونوشت آن به یزدفردا هم ارسال شده بود  تأكید كرد:انتقاد ما به نمایندگان حامی وقف دانشگاه آزاد از سر عدالت‌خواهی است.

به گزارش  یزدفردا ، مهندس  علی‌اكبر اولیاء نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به  مدیرعامل خبرگزاری فارس  که رونوشت آن به یزدفردا نیز ارسال شده بود نسبت به پوشش اعتراضات دانشجویی به نمایندگان امضا‌كننده طرح حمایت از وقف اموال دانشگاه آزاد انتقاد كرده بود.
متعاقب این نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در نامه‌ای به اولیاء نماینده یزد نسبت به این اقدام وی اعتراض كرده و نكاتی را به نماینده شهرشان یادآور شده‌اند.
متن نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به علی‌اكبر اولیاء به شرح ذیل است:

جناب آقای اولیاء!
نماینده محترم مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی

با سلام
پیرو مرقومه دفتر جنابعالی به خبرگزاری فارس در مورد اعتراض جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به امضای طرح وقف اموال مؤسسات آموزشی غیر دولتی (و دانشگاه آزاد) توسط نماینده یزد، نكاتی را دلسوزانه و از سر تكلیف و رسالت به استحضار می‌رسانیم:

1- دانشجو چشم بیدار جامعه است و تشكل‌های دانشجویی پرچمداران عدالتخواهی و اصلاح امور فاسد در جامعه‌اند و در مقابل هرگونه بی عدالتی و فساد و تبعیض، واكنش نشان داده و فریاد عدالتخواهانه خود را سر می‌دهند و هرگز اجازه نخواهند داد شبكه‌ها و باندهای فساد، تیشه به ریشه نظام اسلامی بزنند.

لذا ابتدای امر از اینكه دفتر جنابعالی "اعتراض یك یا چند دانشجو " را "كار عبثی " نامیده است، ابراز تاسف كرده و آن را به پای جهالت نسبت به جایگاه اثرگذار دانشجو می‌گذاریم و اعلام می‌كنیم كه اعتراض ما، نه " تحت فشار قرار دادن نمایندگان " است و نه " جوسازی "، بلكه رسالتی است كه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در راستای عدالتخواهی بر دوشمان گذارده‌اند و توصیه می‌كنیم مروری بر مطالبات امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب از دانشجو و تشكل‌های دانشجویی داشته باشید.

2- نمی‌دانیم تا چه حد از مفاسد مدیریتی دانشگاه آزاد و پیگیری‌های مستمر دانشجویی در این زمینه اطلاع دارید؟
آیا از غیر قانونی بودن رئیس این دانشگاه مطلعید؟ آیا اسناد و مدارك زمین خواری‌های گسترده این دانشگاه را دیده‌اید؟ آیا از سنگ اندازی‌های وسیع در پرونده تحقیق و تفحص از این دانشگاه چیزی می‌دانید؟ اصلا می‌دانید سرنوشت این پرونده در مجلس چه شد؟!

آیا از خرج كردن پول‌های هنگفت در ستادهای انتخاباتی كاندیدای شكست خورده انتخابات و نیز اغتشاشات سال گذشته اطلاعی دارید؟! همان پول‌هایی كه از شهریه‌های سنگین دانشجویان مظلوم این دانشگاه جمع آوری شده است!

آیا اطلاعیه دادستانی تهران مبنی بر كشف مدارك زیادی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز، اسناد مالی غیر مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتی و نیز گزارش‌های مرتبط بایكی از متهمان حوادث بعد ازانتخابات ریاست جمهوری در دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد را مشاهده نكرده‌اید؟!

اصلا اینها به كنار؛ چقدر در مورد این طرح كه از اساس مخدوش است فكر كرده‌اید؟ آیا به غیر قانونی بودن آن پی نبردید؟ آیا استدلالات گوناگون قانونی در مورد غیر قانونی بودن این طرح را مطالعه نفرموده‌اید؟ وقف اموال عمومی و بیت‌المال چه وجاهت قانونی دارد؟!
می‌دانید در صورت وقف اموال دانشگاه آزاد، باب رسیدگی به پرونده‌های زمین خواری آن بسته خواهد شد؟!! و ...

3- آقای اولیاء!
ما هم معتقدیم كه جایگاه مجلس رفیع است و در تمام شئونات كشور حق نظر و نظارت دارد، اما ترس ما از آنجاست كه دست‌های فاسدی در صدد پایین آوردن این جایگاه و بستن چشم نظارتی مجلس بر روی مفاسد مدیریتی و اقتصادی باشد!
بنابراین ضمن احترام كامل به اصول 84 و 86 قانون اساسی، خواستاریم دلایل اعتراض ما را شنیده و در تصمیم خود تجدید نظر فرمایید.
لذا با تقدیم برخی مدارك در زمینه مفاسد مدیریتی دانشگاه آزاد و استدلالاتی در مورد غیر قانونی بودن طرح مذكور، دلایل اعتراض و مخالفت شدید خود را با این طرح و اقدام نمایندگان حامی جاسبی به عرض می‌رسانیم و با صراحت تمام اعلام می‌كنیم به عنوان تشكلی كه در راه عدالتخواهی و پیگیری مفاسد مدیریتی دانشگاه آزاد، متحمل هزینه‌هایی شده است، از مطالبات عدالت خواهی یك ذره كوتاه نخواهیم آ مد.
و من الله التوفیق
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

یزدفر دا

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا